Tjena igen alla bloggdiggare!
Idag har jag mest tagit det lugnt och faktiskt hunnit med att vara ute och köpa vinyl. Är uppe i Stockholm en kort runda och har varit runt och besökt de flesta vinylbutikerna. Har hittat en hel del kul jazzskivor från mitten av 60-talet och framåt. Bland artisterna som kan nämnas är det Miles Davis, Herbie Hancock, John Coltrane och fler. Samtliga skivor har varit väldigt bra så vjag känner mig supernöjd med mina inköp. Innan jag åker hem från Stockholm så tänkte jag även ta en vända i Uppsala och försöka spana in några vinylbutiker där.
Jag har pinsamt nog knappt varit i Uppsala tidigare och har inte så bra koll på stället. Har kollat upp en del aktuella events som äger rum i staden när jag ska dit. Tyvärr är det inte så mycket intressant just nu. Det gör mig inget då jag kan leta vinyl i butikerna där istället. Allt från butiker och marknader är intressant för mig så något ska jag nog kunna hitta. Vi får helt enkelt se vad jag hittar och hinner med. Allt är en fråga om tid och jag har en hel dag på mig att utforska Uppsala så det ska nog gå bra.
I övrigt har jag inte gjort så mycket. Jag har försökt följa det politiska läget då det snart är val i Sverige. Jag har faktiskt kollat upp odds i riksdagsvalet 2022 eftersom jag har tror att vissa partier kan komma att överraska oss alla. Men nog om det jag ska inte göra detta till en politisk blogg. Det är bara några tankar om hur jag kan eventuellt dra in lite extra pengar för att köpa mer vinyl för. Kanske går det åt helvete, kanske inte. Den som lever får se och jag ska hålla er uppdaterade naturligtvis.
Det var allt för nu! //Vinylkillen