Tjabba igen bloggen!
Nu ska det bli skönt med helg. Senaste veckorna har det varit riktig sommarväder vilket är så skönt. Den här veckan har jag jobbat väldigt mycket vilket har tagit på krafterna. Under den lilla fritiden jag haft så har jag kollat Netflix serien Clark. Den är väldigt spännande även om jag stör mig på en del saker som jag tyvärr inte kan gå in på utan att spoila viktiga segment i serien. Vidare så har jag börjat intressa mig en hel del för Twitter.
En sak som stör mig med Twitter är emellertid alla annonser. Därför har jag börjat använda mig mer av Nitter. Det är typ samma fast med mindre eller inga ads alls. Det är vad jag förstått men jag är inte så teknisk kunnig så ta inte allt jag skriver helt okritiskt. Annars gillar jag också tjänsten konect.gg. Den tjänsten är lite annorlunda då den bara hjälper dig att samla dina länkar/ sociala medier på samma ställe. Den är dock ett bra komplement till Twitter/Nitter då du kan ha länken i din bio och då är allt samlat på samma ställe som inte tar så mycket utrymme.
Ni ska också få höra något om vinyl som denna blogg egentligen ska handla om, haha! För två dagar sedan var jag ute och letade vinyl och hittade faktiskt en skiva som jag letat efter väldigt länge. Det rör sig om Pink Floyds dark side of the moon på LP. Jag har inte hunnit undersöka vilken press det är men den kommer definitivt från 70-talet och är i nyskick. Skivan är helt underbar och är ett album som format mig som person väldigt mycket. Under mina år på denna jord har jag nog lyssnat igenom albumet ett 100-tal gånger. Det kanske låter mycket men så är det.
Det var nog allt för idag. Hoppas vi hörs snart igen.